IP-telefoni

I månadsavgiften för Bredband och Kabel TV ingår för alla medlemmare ett telefonabonnemang för IP-telefoni.

I månadsavgiften för Bredband och Kabel TV ingår kostnaden för själva abonnemanget, dvs den fasta kostnaden. Som medlem betalar du själv för de samtal du ringt.

IP-telefoni innebär att telefontrafiken går äver bredbandet (Internet). Du använder därför samma uttag för telefon som för bredbandet.

När du flyttar ut ur din lägenhet är det viktigt att du anmäler detta till Telenor för att dom ska veta under vilka tider som du har varit "ansvarig" för trafiken. Även email-konton, köpta tilläggstjänster, säkerhetspaket, nummervisning och annat berörs.

Den som flyttar in efter dig skall sen själv anmäla sina uppgifter och då tillkommer en startavgift.
Ett alternativ som är billigare är att ni skriver ett överlåtelseavtal enligt denna länk.

Överlåtelseavtalet finns här.

Telefonnummer till kundsupport hos Telenor är: 020 222 222