Bredband

Till varje lägenhet finns ett bredbandsuttag där du kan ansluta din utrustning. Det är Telenor som är vår operatör.

Du kan ansluta via fast kabel eller ansluta en router för trådlös anslutning till din dator, laptop eller mobiler. Avgiften för Bredband och Kabel-TV debiteras på samma avi som månadsavgiften för lägenheten.

Hastigheten i bredbandsnätet är som standard 250 Mb nedladdning och 250 Mb uppladdning, dock  går bra att öka hastigheten till 500 Mb ner och 500 Mb upp. Vill du utnyttja den högre hastigheten i nätet så läs bifogad information från Telenor. Du tar själv kontakt med deras kundtjänst, se telefonnummer nedan.  På informationen nedan ser du också vad som du själv kan köpa direkt av Telenor, tex ökat TV-utbud.

Information från Telenor

När du flyttar ut ur din lägenhet är det viktigt att du anmäler detta till Telenor för att de ska veta under vilka tider som du har varit "ansvarig" för trafiken. Även email-konton, köpta tilläggstjänster, säkerhetspaket, nummervisning och annat berörs. 

Den som flyttar in efter dig skall sen själv anmäla sina uppgifter och då tillkommer en startavgift. 

Ett alternativ som är billigare är att ni skriver ett överlåtelseavtal enligt denna länk. 

Överlåtelseavtalet finns här.

I nedanstående bild har vi beskrivit hur det "tekniskt" hänger ihop samt vem du kontaktar vid eventuella problem.

OBS! Texten på nedanstående exempelbild refererar till Telenor, för information om vilken operatör som fn är aktuell se texten ovan.

Telefonnummer till kundsupport hos Telenor är: 020 222 222