Resultatet av TV-enkäten
Av de 47 medlemmar som svarat på vår enkät anmälde 21 att de hade problem med TV-mottagningen
Styrelsen har beslutat att erbjuda de medlemmar som har anmält problem med TV-mottagningen att få felsökningshjälp. Föreningen har anlitat ett företag, Roslagens Satellitmontage, för att i lägenheten kontrollera att signalen i antennuttaget är stabil och på en bra nivå.
Om Roslagens Satellitmontage då konstaterar att signalen i uttaget är bra så kommer de att direkt kunna erbjuda felsökningshjälp med den egna utrustningen. Detta får dock beställas och betalas direkt av medlemmen. Föreningens ansvar slutar vid ”TV-uttaget i väggen”.
Ett meddelande om detta gick ut till berörda medlemmar den 4 juni. Undersökningen kommer att genomföras under perioden 22 - 24 juni.
På måndag den 8 juni kommer vi att inleda en dialog med Bredbandsbolaget för att försöka ta reda på vilka boxar och kort de rekommenderar och hur vi kan säkerställa att alla har rätt utrustning. Vi kommer också då att framföra den kritik som riktats mot företaget för deras undermåliga kundsupport.