Bredband, TV och IP-telefoni
I månadsavgiften ingår abonnemang för bredband, TV och IP-telefoni från Telenor. Avgiften debiteras på samma avi som månadsavgiften för lägenheten.
Vid inflyttning måste du själv kontakta Telenor för att erhålla de abonnemang som ingår med inloggning, koder osv - meddela då att det gäller befintligt abonnemang för Bostadsrättsföreningen Brofästet 1 i Åkersberga.
Alternativt använd Överlåtelseblankett nedan för att överta tidigare ägares abonnemang.
Bredband
Hastigheten i bredbandsnätet är som standard 250 Mb nedladdning och 250 Mb uppladdning, det går bra att öka hastigheten mot en högre avgift. Du tar själv kontakt med deras kundtjänst, se telefonnummer nedan.
TV
Det kanalpaket som ingår i månadsavgiften är Telenors T1 basutbud. Önskar du fler kanaler går det bra att kontakta leverantören och beställa tillägg. Dessa faktureras då separat till dig som medlem.
IP-telefoni
IP-telefoni innebär att telefontrafiken går via bredbandet (Internet). Du använder därför samma uttag för telefon som för bredbandet. I månadsavgiften ingår kostnaden för själva abonnemanget, dvs den fasta kostnaden. Som medlem betalar du själv för de samtal du ringt.
Kontakta Telenors kundtjänst 020-222 222 alternativt www.telenor.se för att få hjälp med abonnemang, installation mm.
När du flyttar
När du flyttar ut ur din lägenhet är det viktigt att du kontaktar Telenor för avsluta dina abonnemang. Den som flyttar in efter dig skall sen själv anmäla sina uppgifter och då tillkommer en startavgift. Ett alternativ som är billigare är att ni skriver ett överlåtelseavtal - vilket också kan göras vid inflyttning med föregående lägenhetsinnehavare. Överlåtelseavtalet kan också göra digitalt på Telenors hemsida med hjälp av Bank-ID.
Överlåtelseavtal Telenor
Telefonnummer till kundsupport hos Telenor är: 020 222 222
På Telenors hemsida går också att logga in på Mina sidor och se abonnemang osv.